Verslo pardavimas: ką privaloma žinoti

Verslo pardavimas yra vienas mažiau su verslu aptariamų dalykų. Natūralu, kad daugumai yra daug svarbiau verslą sukurti, išpuoselėti, uždirbti iš to pelną, save realizuoti, o ne verslą parduoti. Pats pardavimo faktas gali netgi atrodyti kiek pesimistiškai ir sumažinti motyvaciją patį verslą kurti ir plėtoti.

Bet apie verslo kūrimą mes jau rašėme, todėl natūralu, kad atėjo laikas pakalbėti ir apie verslo pardavimą. Tai neturėtų būti pesimistiškai nuteikianti tema, nes labai dažnai verslas yra parduodamas ne todėl, kad nutinka kažkas blogo, bet todėl kad tam natūraliai ateina laikas arba staiga prisireikia didesnės sumos pinigų nei galima gauti vien iš veiklos pelno. Ir pats verslo pardavimo faktas tikrai nereiškia, kad savininkas kažkaip save nuskriaudžia, nes beveik visuomet verslas yra parduodamas už adekvačią kainą, kuri nenuskriaudžia nei pirkėjo, nei pardavėjo. Juk tokia yra tranzakcijos esmė: kad abi pusės gautų naudą, pelną iš jos.

Jei jau verslo pardavimas yra neišvengiamas, ką privaloma žinoti jo pardavėjui?

Verslo vertė gali kisti nuo pardavimo laiko

Natūralu manyti, kad verslo kaina yra tokia, kokia yra ir nepriklauso nuo išorinių aplinkybių, kurių jūs, kaip savininkas, nekontroliuojate. Bet taip mąstyti verslo pasaulyje būtų klaida. Verslo vertė labai priklauso nuo ekonominių aplinkybių, kuriomis verslas yra parduodamas. Jei rinkoje yra daug pinigų, ekonomika auga ir visi nori įsigyti pelningą verslą, o jo pasiūloje yra mažai – galite gauti tikrai padorią sumą. Bet jei ekonomika yra recesijoje, visiems aktualu likvidumas ir niekam nerūpi naujų verslų įsigijimas ir verslo plėtra, tuomet pardavinėti tokiu metu gali būti gerokai nuostolingiau.

Apskaitos svarba

Tinkamai sutvarkyta buhalterija yra būtina sąlyga tokiai tranzakcijai. Efektyvus verslo pardavimas įmanomas tik tuomet kai pirkėjas iš tikrųjų žino, ką perka, o pardavėjas gali aiškiai atsakyti į klausimą, ką jis tiksliai parduoda. Apskaita tam ir vedama, kad būtų galima į šiuos ir panašius klausimus atsakyti efektyviai, tiksliai ir greitai. Kitu atveju verslo pardavimas gali užsitęsti, o dėl to ir apskritai gali neatsirasti pirkėjų, kurie norėtų investuoti savo pinigus į tokį verslą.

Investicija prieš pardavimą

Vienas ne visada apmąstomų variantų yra investicijos paieška, o ne pardavimas. Tai aktualiausia, kai verslas parduodamas labiau dėl to, kad nebėra galimybių jo tinkamai plėsti. Bet jo pardavimas – ne vienintelė išeitis. Investicija už dalį akcijų, partnerio priėmimas į savininkų gretas tokiais atvejais yra tinkamesnis sprendimas, nes užtikrina ir verslo tąsą ir jūsų galimybę toliau įtakoti jo veiklą bei iš jos uždirbti.

Reziume

Reziumuojant reikia pasakyti, kad parduoti verslą – nėra sunku. Bet tą padaryti efektyviai ir pelningai – jau kas kita. Todėl reikia žinoti pamatines verslo pardavimo taisykles.

About Author


Liepa